Regulamin konkursu fotograficznego Klubu Żeglarskiego „Sternik”
§ 1 Postanowienia ogólne
1.Organizatorem konkursu jest Klub Żeglarski „Sternik” działający przy Oddziale PTTK „Beskid Śląski” w Cieszynie, ul. Głęboka 56 zwany dalej Organizatorem.
2. Celem konkursu jest:
a) promowanie turystyki żeglarskiej i wodniackiej.
b) udokumentowanie działań żeglarskich.
3. Konkurs ma charakter otwarty. W konkursie nie mogą brać udziału członkowie jury.
4. Dostarczenie zdjęć na konkurs oznacza akceptację jego warunków wyrażonych w niniejszym regulaminie, w szczególności zapisów § 3 pkt 3 (oświadczenia).
5. Regulamin konkursu znajduje się na stronie internetowej Klubu Żeglarskiego „Sternik” http://sternik.cieszyn.pl.
§ 2 – Zasady konkursu
1. Udział w Konkursie jest bezpłatny i dobrowolny.
2. Konkurs fotograficzny posiada trzy kategorie.
a) Kategoria – „Wschody i zachody słońca” (zdjęcia wschodów i zachodów słońca, jak i zdjęcia nocne wykonane podczas rejsu).
b) Kategoria – „Człowiek istota wodno-żeglująca” (zdjęcia z aktywności żeglarskiej i wodnej, na których znajdują się osoby)
c) Kategoria – „Jacht w pięknych okolicznościach przyrody” (zdjęcia jachtów, żaglówek, łodzi podczas rejsu)
3. Każdy z uczestników może zgłosić do konkursu maksymalnie jedno zdjęcie w każdej kategorii.
4. Czas zgłaszania prac od 15.11.2023 r. do 30.11.2023 r.
5. Zdjęcia należy zgłaszać do konkursu w formie elektronicznej na adres mailowy sternik.cieszyn@gmail.com, udostępnioną stronę lub w wersji elektronicznej na ręce Sekretarza Klubu. Zdjęcia dostarczone w innej formie nie będą oceniane przez jury.
§ 3 – Wymogi techniczne i formalne
1. Zdjęcia zgłaszane do konkursu powinny spełniać następujące wymogi:
a) zdjęcie musi być w formacie JPG lub PNG.
b) Zdjęcie ma posiadać rozdzielczość 300 DPI, dłuższy bok zdjęcia powinien mieć nie mniej niż 3264 piksli, a rozmiar jednego pliku nie może przekroczyć pojemność 10 MB, nazwa pliku powinna być zbudowana według schematu „IA rrrr-mm-dd nazwa”, gdzie poszczególne symbole oznaczają: • „IA” – inicjały autora zdjęcia,
• „rrrr-mm-dd” – data powstania zdjęcia,
• „nazwa” – najwyżej trzywyrazowy tytuł (opis) zdjęcia.
c) Zdjęcie powinno być plikiem oryginalnym, nie przetworzonym komputerowo. Korekta cyfrowa zdjęć przesłanych na konkurs może polegać jedynie na: redukcji koloru, rozjaśnianiu, kontrastowaniu. Wszelkie inne zmiany, w tym fotomontaż, są niedopuszczalne.
2. Wraz ze zdjęciami i filmem uczestnik przesyła następujące informacje:
a) imię i nazwisko,
b) adres mailowy,
c) informację o miejscu i okolicznościach zrobienia każdego zgłaszanego zdjęcia (patrz §1 p.4)
3. Przystępując do konkursu uczestnik oświadcza, iż:
a) posiada pełnię praw autorskich do zgłaszanych fotografii i filmu oraz posiada zgodę osób biorących udział przy jej powstawaniu (będących na zdjęciu, filmie) na uczestnictwo w konkursie oraz na jej publikację – odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich, które mogłyby zostać skierowane do organizatorów konkursu, przyjmuje na siebie uczestnik;
b) dla zgłoszonych fotografii, filmu przenosi nieodpłatnie autorskie prawa majątkowe na rzecz organizatora bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach ekspozycji w szczególności wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631) – w celu wystawiania, publikacji, rozpowszechniania i udostępniania we wszystkich materiałach informacyjnych, promocyjnych i reklamowych organizatora, bez względu na sposób ich zwielokrotniania i wprowadzania do obrotu;
c) nadesłane zdjęcia, filmy nigdy nie brały udziału w innym konkursie fotograficznym i nie były publikowane w żadnych wydawnictwach,
d) wyraża zgodę na przetwarzanie i udostępnianie swoich danych osobowych na podstawie art. 29 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych w zakresie związanym z konkursem i ekspozycją prac zgłoszonych do konkursu. Zgoda może zostać cofnięta w każdej chwili e-mailem.
e) W przypadku osób niepełnoletnich wymagana jest pisemna zgoda rodziców/opiekunów prawnych na uczestnictwo w konkursie.
4. Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia zdjęć, które nie spełniają wymagań technicznych Regulaminu i/lub sugerują naruszenie prawa, moralności lub dobrych obyczajów, godności lub praw osób trzecich – w szczególności dotyczy to treści powszechnie uznawanych za wulgarne i obraźliwe.
§ 4 – Rozstrzygnięcie konkursu
1. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 4 tygodni licząc od ostatniego dnia na nadsyłanie zdjęć.
2. Oceny prac konkursowych dokona jury powołane przez organizatora, które zdecyduje o przyznaniu lokat
3. Decyzje jury są ostateczne.
4. Spośród nadesłanych zdjęć jury wybierze prace, które zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Przewiduje się przyznanie nagród za pierwsze miejsce w każdej kategorii.
5. W konkursie może zostać przyznane jedno wyróżnienie.
6. Organizator zastrzega sobie możliwość nieprzyznania nagrody, jeżeli w danej kategorii będą mniej niż trzy prace
7. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi na stronie internetowej organizatora.
8. Wszelkie wątpliwości regulaminowe konkursu rozstrzyga zarząd klubu KŻ „Sternik”.